De eerste editie van het Ladies Fightclub-gala van 25 september j.l. is een sukses dat door de Fightmasters gekoesterd moet worden. Het korte item dat PowNed maandagavond over het gala uitgezonden heeft, bevestigde de positieve sfeer die er in de Almeerse sporthal Stedenwijk hing. Er gloort nu al een tweede editie aan de horizon, waarin de slag naar een nog beter en sjieker aangekleed evenement gemaakt moet worden.
Aan de dames-gladiatoren uit Nederland en België zal het niet liggen. Op die ene meid na die na de eerste klappen de ring en de zaal uitliep, is er geknokt voor wat men waard was. De beste, hardste knokker, Denise Kielholtz van Day's Gym heeft terecht het 8-dames toernooi op haar naam geschreven.
Een voorwaarde voor het succesvol continueren van een ijzersterk damesgala zijn aanwezig in de vorm van goede sportscholen in de stad en bovenal enthousiate sponsors.
Almere is een jonge stad met relatief jonge vechtsportscholen geleid door ambitieuse trainers zoals Eric Warmerdam van Seconds Out, Ropie van Ropie Gym en Rayen Simson van Simson Gym. Dat quintet wordt gecompleteerd met de jonge (hij wordt 23 jaar deze week) en suksesvolle Dayon Mungra van Day's Gym. En Remy Bonjasky die als trainer op FNFN (24 september) debuteerde met een winnende jeugdpartij.
De belangrijkste voorwaarde voor het continueren is het aantrekken van sponsors. De sponsors van Ladies Fightclub verdienen een compliment. Er waren sponsors uit de vechtsportwereld zoals STB, vechtsportkleding en Karteros, Food for Fighters. Zij hebben zich ongezien aan een onbekend damesgala verbonden,dank en hulde aan hen.
Maar de Fightmasters troffen het bijzonder met een aantal mannen die niet aan de vechtsport gelinieerd zijn. Dennis Coelingh, direkteur/eigenaar van het wervings- en selectiebureau BCIP en Martin van der Spek van Van der Spek Personeelsdiensten. Zowel Coelingh als Van der Spek hebben met grote inzet en enthousiasme vóór en achter de schermen bij het Ladies Fightclub gala een grote rol gespeeld. Hun voorwaarde om indertijd 'mee te doen' was simpel. "Wij sponsoren alleen als het een clean evenement wordt zonder discutabele sponsors", eiste Coelingh bij het eerste telefonisch contact. Het contract werd al in juni getekend, waarop de heren Coelingh en Van der Spek zorgden dat de dames Kielholtz, Debaieb en Middeljans de BCiP- en Van der Spek trainings-outfit én ieder hun eigen promo-clip kregen. Coelingh had direct door dat Girly Fights géén vetpot is. De ondernemer zag kans om met Kielholtz en Debaieb publiciteit te generen en huurde de dames voor een fors uurtarief in om weerbaarheidscursussen te geven. Het mes sneed aan twee kanten, Coelingh kreeg er prospects bij en de dames hadden inkomsten.
Of BCiP en VanderSpek Personeelsdiensten ook het volgende Ladies Fightclub gala zullen sponsoren hangt af van toekomstige besprekingen tussen hen en de Fightmasters. Wel is duidelijk dat de beiden doorgaan met het sponsoren van goede knoksters, om die dan ook inkomsten te bieden uit aktiviteiten hun eigen organisaties. Naar verluidt wordt een wereldkampioene aan hun selectie toegevoegd. Niet die 'ouwe' die onsportief haar afspraken niet heeft nagekomen op het Main Event van het Ladies Fightclub gala. Maar een jonge, sportieve knoksters, waarover binnenkort meer.